cerny_paragraf

MOŽNOSTI OBRANY SPOTŘEBITELŮ PŘEDEVŠÍM U REKLAMACE

Možnosti obrany spotřebitelů především u reklamace

Snad každý spotřebitel se někdy ve svém životě setkal se sporem vůči podnikateli, který mu kupř. prodal výrobek, který se následně projevil jako vadný a reklamační nárok nevyřešil ke spokojenosti spotřebitele. Může jít v jistých případech ale i třeba o spory ohledně vrácení uhrazené částky. Spotřebitel má především následující možnosti obrany v takovém případě, pokud tedy již vyčerpal všechny možnosti dohody s obchodníkem :


soudní řízení

jde o základní, ale také finančně a časově náročnější, možnost obrany spotřebitele, zj. s přihlédnutím k tomu, že často jde o spory které se týkají poměrně nízkých částek či hodnot


Policie ČR

jedná se zj. o případy podezření z podvodu, např. pokud spotřebitel odstoupí v souladu se zákonem do 14ti dní od kupní smlouvy (vzor odstoupení), obchodník (nejčastěji e-shop) nevrátí v zákonné lhůtě zpět kupní cenu, nekomunikuje, příp. se spotřebitel mezitím dočte o množství dalších kupujících ve stejné pozici s podezřením na podvod ze strany obchodníka


spotřebitelská sdružení

poskytují bezplatné poradenství ohledně ochrany spotřebitele, např. Sdružení obrany spotřebitelůdTESTSdružení českých spotřebitelů. Bezplatné poradenství poskytují také některé občanské poradny.


spotřebitelský ombudsman

v případech nepoctivých praktik prodejců na předváděcích akcích – kontaktní místa živnostenských úřadů


vasestiznosti.cz

webová platforma zprostředkovávající dohodu mezi spotřebitelem a podnikatelem


mimosoudní orgány ochrany ve specifických případech

finanční arbitr pro finanční trh včetně sporů s bankami a sporů ze spotřebitelských úvěrů, Český telekomunikační úřad pro oblast telekomunikací a pošty a Energetický regulační úřad pro oblast energetiky


Česká obchodní inspekce – ČOI

zj. pro prověření zda se podnikatel vůči spotřebiteli nedopustil nezákonného jednání, zda dodržuje zákon o ochraně spotřebitele a zda se nedopustil deliktu, za který může být uložena pokuta, např. zda správně vyřídil reklamaci v souladu se zákonem. Nově podle zák. č. 378/2015 Sb. se lze na ČOI obracet i v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů – např. klasické spory o uznání reklamace vad zboží koupeného v obchodě



KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Kontaktní formulář slouží k dotazům k právním službám online, které na webu nabízíme. Jedná-li se o uvedený typ dotazu, pak odpovídáme většinou do následujícího pracovního dne. Tyto dotazy jsou nezávazné a bezplatné. Nejsou zveřejňovány a podléhají mlčenlivosti. Odesláním formuláře berete na vědomí tyto podmínky a poučení.

ZAJÍMAJÍ VÁS BLIŽŠÍ PODMÍNKY ČI PŘESNÁ CENOVÁ NABÍDKA?

NEZÁVAZNĚ NÁS KONTAKTUJTE

608 979 055 | ONLINE CHAT | SEKRETARIAT@ADVOKAT-ZLINSKO.CZ