cerny_paragraf

SMLOUVA O SMLOUVĚ BUDOUCÍ KUPNÍ

Předmětem smlouvy o smlouvě budoucí je závazek jedné nebo obou stran uzavřít po vyzvání v ujednané lhůtě, jinak do jednoho roku, budoucí smlouvu, jejíž obsah je ujednán alespoň obecným způsobem.

Nejčastěji bývá tato smlouva využívána v případě zamýšlených budoucích převodů nemovitostí na základě řádných kupních smluv za situace, kdy podle vůle stran tyto zatím nechtějí, anebo z objektivních skutečností nemohou, uzavřít řádnou kupní smlouvou. Často se tak stává např. v situaci, kdy na nemovitosti, které má být předmětem převodu, vázne nějaká právní závada (např. exekuce), k jejímuž odstranění má dojít do doby uzavření řádné kupní smlouvy, např. i uhrazením exekuované částky prostřednictvím zálohy na budoucí kupní cenu nemovitosti, anebo např. v případě, kdy kupující hodlají kupní cenu financovat z úvěru či hypotéky a za tímto účelem bance předkládají smlouvu o smlouvě budoucí, na jejímž základě banka uvolní příslušné finanční prostředky.

Zavázané straně vzniká povinnost uzavřít smlouvu bez zbytečného odkladu poté, co ji k tomu vyzve oprávněná strana v souladu se smlouvou o smlouvě budoucí. Je zde tedy povinná výzva v tomto směru. Smlouva budoucí musí obsahovat ujednání o době, v níž musí být zavázaná strana včas vyzvána k uzavření smlouvy, jinak závazek povinné strany k uzavření řádné smlouvy zaniká.

Pokud zavázaná strana řádnou smlouvu neuzavře a nesplní tak svoji povinnost, může se oprávněná strana domáhat určení obsahu smlouvy soudem nebo osobou určenou ve smlouvě, a také náhrady škody. Právo uplatnit u soudu nárok na určení obsahu smlouvy se promlčuje za jeden rok od posledního dne lhůty, kdy měla být budoucí smlouva uzavřena. Proto je také vhodné kromě lhůty pro zaslání povinné výzvy tak, jak je shora popsáno, dohodnout ve smlouvě i lhůtu pro uzavření řádné smlouvy, počínající běžet ode dne výzvy oprávněné strany.

Při změně okolností, z nichž strany vycházely při vzniku závazku ze smlouvy budoucí do té míry, že nelze rozumně požadovat na zavázané straně, aby smlouvu uzavřela, tak může závatek vyjímečně taktéž zaniknout.

Lze konstatovat, že vhodnějším řešením, než je uzavírání smlouvy o smlouvě budoucí, může v řadě případů být spíše uzavření např. již řádné KUPNÍ SMLOUVY S TZV. ODLOŽENOU ÚČINNOSTÍ do doby splnění dohodnutých či stanovených podmínek, např. do doby zajištění (či dokonce uhrazení) finančních prostředků na kupní cenu nemovitosti nebo do odstranění právních závad váznoucích na nemovitostech (např. exekuce apod.), kdy teprve poté nastoupí účinky smlouvy a možnost smlouvu nechat zavkladovat na příslušném katastrálním úřadě. Období mezi uzavřením smlouvy a nastoupením jejich účinků může pojistit např. advokátní kancelář, u které mohou být smlouvy po stanovenou dobu uloženy.

RECENZE

Vynikající
Na základě 90 hodnocení
REAL PREMIUM s.r.o.
S advokátní kanceláři advokat-zlinsko.cz s panem Rumlíkem a panem Hradilem spolupracujeme jako realitní kancelář již přes 7 let a zrealizovali jsme desítky převodů nemovitostí a to včetně advokátních úschov kupních cen. Vše proběhlo rychle, profesionálně a bezpečně. Také oceňuji flexibilitu a ochotu k vícepracím v klientských změnách na smlouvách, včetně lidského výkladů znění zákonů a paragrafů. Doporučuji
Anna Kaderová
Dobrý den, musím Vás pochválit, jsem velmi spokojená už hned zpočátku, kdy jste se věnoval mým e-mailům a nesčetným mým dotazům. Dnešní zpráva od Vás ohledně darovací daně a vše co k tomu náleží, je krásně srozumitelně napsaná, tudíž v nejbližších dnech se na vše zaměřím a budu postupovat dle vašich rad .Děkuji mnohokrát a mohu Vás doporučit případným zájemcům a to, advokat-zlinsko.cz/AK Mgr. Zdeněk Rumplik
Ivana Ruttenova
Děkuji za perfektní servis a velmi rychlé interaktivní jednání. Kromě smlouvy a návrhu na vklad do KN obdržíte i sumu instrukcí a rad, takže vše hladce zvládnete. Tuto advokátní kancelář vřele doporučuji!
Svatopluk Hradil
S advokátní kanceláří Mgr. Zdeněk Rumplík jsem velice spokojen. Při řešení mých problémů vždy pan doktor Petr ochotně a neodkladně poradí a následně věcně vše dotáhnou do potřebného konce . AK určitě doporučuji
Martin Zelený
Moc děkuji Advokátní kanceláři Zlínsko velice mě okamžitě pomohli v mém případů kdy mě přišel od soudu platební rozkaz v již promlčené věci. Velice rychlé jednání profi přistup k odvolání a hlavně jsem nemusel platit ani jedinou korunu. pokud mohu určitě doporučuji při řešení vašich podobných potíží. Moc díky . MARTIN
Martin Dyba
Rád bych poděkoval JUDr. Petru Hradilovi za vypracování kupní a darovací smlouvy s výmazem věcného břemene v jedné smlouvě a s vypracováním vkladu do katastru nemovitostí. Vše dopadlo na jedničku a ačkoliv jsem měl zprvu trochu nedůvěru k využití právních služeb jen prostřednictvím e-mailu a telefonu, mé obavy nebyly v tomto případě na místě. Jednání bylo velmi vstřícné, vše mi bylo podrobně vysvětleno. Služby této advokátní kanceláře mohu všem vřele doporučit.
Petr Holanek
Všem vřele doporučuji tuto advokátní kancelář. Povedlo se jim zachránit mi peníze a za to jsem jim velice vděčný!! Ještě jednou moc děkuji za pomoc!!

Kontaktní formulář slouží k dotazům k právním službám online, které na webu nabízíme. Jedná-li se o uvedený typ dotazu, pak odpovídáme většinou do následujícího pracovního dne. Tyto dotazy jsou nezávazné a bezplatné. Nejsou zveřejňovány a podléhají mlčenlivosti. Odesláním formuláře berete na vědomí tyto podmínky a poučení.

NEZÁVAZNĚ NÁS KONTAKTUJTE

608 979 055 | ONLINE CHAT | SEKRETARIAT@ADVOKAT-ZLINSKO.CZ