Smlouva o smlouvě budoucí kupní

Předmětem smlouvy o smlouvě budoucí je závazek jedné nebo obou stran uzavřít po vyzvání v ujednané lhůtě, jinak do jednoho roku, budoucí smlouvu, jejíž obsah je ujednán alespoň obecným způsobem.

Nejčastěji bývá tato smlouva využívána v případě zamýšlených budoucích převodů nemovitostí na základě řádných kupních smluv za situace, kdy podle vůle stran tyto zatím nechtějí, anebo z objektivních skutečností nemohou, uzavřít řádnou kupní smlouvou. Často se tak stává např. v situaci, kdy na nemovitosti, které má být předmětem převodu, vázne nějaká právní závada (např. exekuce), k jejímuž odstranění má dojít do doby uzavření řádné kupní smlouvy, např. i uhrazením exekuované částky prostřednictvím zálohy na budoucí kupní cenu nemovitosti, anebo např. v případě, kdy kupující hodlají kupní cenu financovat z úvěru či hypotéky a za tímto účelem bance předkládají smlouvu o smlouvě budoucí, na jejímž základě banka uvolní příslušné finanční prostředky.

Zavázané straně vzniká povinnost uzavřít smlouvu bez zbytečného odkladu poté, co ji k tomu vyzve oprávněná strana v souladu se smlouvou o smlouvě budoucí. Je zde tedy povinná výzva v tomto směru. Smlouva budoucí musí obsahovat ujednání o době, v níž musí být zavázaná strana včas vyzvána k uzavření smlouvy, jinak závazek povinné strany k uzavření řádné smlouvy zaniká.

Pokud zavázaná strana řádnou smlouvu neuzavře a nesplní tak svoji povinnost, může se oprávněná strana domáhat určení obsahu smlouvy soudem nebo osobou určenou ve smlouvě, a také náhrady škody. Právo uplatnit u soudu nárok na určení obsahu smlouvy se promlčuje za jeden rok od posledního dne lhůty, kdy měla být budoucí smlouva uzavřena. Proto je také vhodné kromě lhůty pro zaslání povinné výzvy tak, jak je shora popsáno, dohodnout ve smlouvě i lhůtu pro uzavření řádné smlouvy, počínající běžet ode dne výzvy oprávněné strany.

Při změně okolností, z nichž strany vycházely při vzniku závazku ze smlouvy budoucí do té míry, že nelze rozumně požadovat na zavázané straně, aby smlouvu uzavřela, tak může závatek vyjímečně taktéž zaniknout.

Lze konstatovat, že vhodnějším řešením, než je uzavírání smlouvy o smlouvě budoucí, může v řadě případů být spíše uzavření např. již řádné KUPNÍ SMLOUVY S TZV. ODLOŽENOU ÚČINNOSTÍ do doby splnění dohodnutých či stanovených podmínek, např. do doby zajištění (či dokonce uhrazení) finančních prostředků na kupní cenu nemovitosti nebo do odstranění právních závad váznoucích na nemovitostech (např. exekuce apod.), kdy teprve poté nastoupí účinky smlouvy a možnost smlouvu nechat zavkladovat na příslušném katastrálním úřadě. Období mezi uzavřením smlouvy a nastoupením jejich účinků může pojistit např. advokátní kancelář, u které mohou být smlouvy po stanovenou dobu uloženy.

Smlouva o smlouvě budoucí kupní

Veliká spokojenost, požadovala jsem vypracování darovací smlouvy a do druhého dne mi byla doručena, společně s podrobným návodem, co všechno vyřídit, doplnit a vložit na katastr. Naprostá spokojenost.

Polaczková, okr. Karviná /

Perfektní a profesionální přístup při sepsání darovací smlouvy na nemovitost. Vše rychle vyřízeno, vše jasně vysvětleno. Velmi příznivé ceny. Mockrát děkujeme, jen a jen doporučujeme. Naprostá spokojenost.

Ing. Václav Michalík, Ostrava ... Převody nemovitostí /

S touto advokátní kanceláří spolupracujeme dlouhodobě z hlediska právních služeb a poradenství např. ve věcech tvorby a revizí obchodních aj. smluv, řešení a vymáhání pohledávek po splatnosti aj. V tomto směru jsme s AK velmi spokojeni.

RUDOLF lešení s.r.o., Fryšták /

Obrátila jsem se na tuto kancelář, kterou jsem si našla na internetu. Přišel mi doporučenou poštou platební rozkaz na nějaký údajný velmi starý evidentně promlčený dluh. Tato kancelář mě zastoupila a vše kladně vyřešila. Děkuji a všem vřele doporučuji. Jsou to profesionálové.

Marie Chytrá, Teplice /

Velmi seriózní kancelář. Objevili jsme ji náhodně na internetu a už z webu jsme se mnohé dověděli. Na náš nezávazný dotaz jsme okamžitě obdrželi odpověď s odborným vysvětlením. Poté už jsme si byli jisti, že pro vyhotovení smlouvy zvolíme tuto kancelář. Věcné, pohotové jednání se zřejmým zájmem o co nejlepší uspokojení potřeb klienta. Navíc s možností vše vyřídit online.

Kovanicovi, Praha /

Výborná spolupráce ze strany této AK při koupi nemovitosti. Profesionální a rychlé vyhotovení kupní smlouvy a zajištění také advokátní úschovy kupní ceny, včetně vysvětlení a provedení celým procesem koupě nemovitosti. Velmi kladně hodnotím i cenu služby. Tuto kancelář rozhodně doporučuji a v budoucnu využiji i nadále jejich služby.

Bc. Václav Kusák, Zlín ... Převody nemovitostí /

Jsme velice spokojeni. Smlouvu jsme dostali skutečně během dvou dnů. Nedostatek, který byl způsoben tím, že jsme nedodali úplné údaje, byl vyřešen během dne. Navíc vše je doprovázeno podrobným vysvětlením a možností konzultací.

Čadkovi, Brno /

Potřebovali jsme nechat udělat darovací smlouvu na převod nemovitostí, tak jsme se obrátili na tuto AK. Příjemné vystupování, jak přes mail, tak přes telefon. Rychlé vyhotovení smluv a návrhů na vklad, ochota vysvětlit všechny podrobnosti. Super.

Novosadovi, Vsetín /

Tuto advokátní kancelář jsem oslovila pro vyhotovení darovací smlouvy na nemovitost. Vypracování smlouvy a všech potřebných dokumentů bylo provedeno na profesionální úrovni, s velkou rychlostí a hlavně vše online. Zodpovězení dalších dotazů bylo provedeno s rychlostí a ochotou. AK velmi doporučuji.

Vladimíra Jeřábková, Praha /

Velmi oceňuji kvalitu této advokátní kanceláře a děkuji za velmi rychlou a profesionální práci při přípravě smlouvy. Využili jsme v rodině této možnosti již třikrát a vřele doporučuji.

Paličková, Benešovsko /

Se spoluprací s touto AK jsme spokojeni. Řeší pro nás různé smlouvy, pohledávky i další právní poradenství. Vše lze přitom většinou zcela bez problémů vyřídit i online. Můžeme doporučit.

VT stav, s.r.o., okr. Zlín /

Velice Vám děkujeme za Vaši práci, která nás zbavila jedné z velkých starostí. Chtěli bychom Vám a celému teamu velice poděkovat za práci, kterou odvádíte. Přejeme Vám hodně radosti z práce a co nejvice spokojených klientů.

Conkovi, Praha ... Právní služby /

Doporučuji tuto advokátní kancelář. Profesionální přístup, vysoká kvalita a lidské nasazení. Dalších právních služeb této advokátní kanceláře využiji i v budoucnu.

Miroslav Hofman, Ústí nad Labem /

S prací této AK jsme byli maximálně spokojeni. Pracují rychle, profesionálně a za výbornou cenu. První darovací smlouvu jsme si udělali bohužel sami podle vzoru na internetu a byla katastrálním úřadem zamítnuta. Zbytečně jsme promarnili čas a peníze. Služby této AK všem vřele doporučuji.

Jana Dvořáková, Ústí nad Orlicí ... Převody nemovitost /

Děkuji za rychlé a perfektní vyřízení smlouvy, včetně podrobných informací a velice rozumné ceny.

Ivan Čermák, Karlovarsko /

});