Smlouva o smlouvě budoucí kupní

Předmětem smlouvy o smlouvě budoucí je závazek jedné nebo obou stran uzavřít po vyzvání v ujednané lhůtě, jinak do jednoho roku, budoucí smlouvu, jejíž obsah je ujednán alespoň obecným způsobem.

Nejčastěji bývá tato smlouva využívána v případě zamýšlených budoucích převodů nemovitostí na základě řádných kupních smluv za situace, kdy podle vůle stran tyto zatím nechtějí, anebo z objektivních skutečností nemohou, uzavřít řádnou kupní smlouvou. Často se tak stává např. v situaci, kdy na nemovitosti, které má být předmětem převodu, vázne nějaká právní závada (např. exekuce), k jejímuž odstranění má dojít do doby uzavření řádné kupní smlouvy, např. i uhrazením exekuované částky prostřednictvím zálohy na budoucí kupní cenu nemovitosti, anebo např. v případě, kdy kupující hodlají kupní cenu financovat z úvěru či hypotéky a za tímto účelem bance předkládají smlouvu o smlouvě budoucí, na jejímž základě banka uvolní příslušné finanční prostředky.

Zavázané straně vzniká povinnost uzavřít smlouvu bez zbytečného odkladu poté, co ji k tomu vyzve oprávněná strana v souladu se smlouvou o smlouvě budoucí. Je zde tedy povinná výzva v tomto směru. Smlouva budoucí musí obsahovat ujednání o době, v níž musí být zavázaná strana včas vyzvána k uzavření smlouvy, jinak závazek povinné strany k uzavření řádné smlouvy zaniká.

Pokud zavázaná strana řádnou smlouvu neuzavře a nesplní tak svoji povinnost, může se oprávněná strana domáhat určení obsahu smlouvy soudem nebo osobou určenou ve smlouvě, a také náhrady škody. Právo uplatnit u soudu nárok na určení obsahu smlouvy se promlčuje za jeden rok od posledního dne lhůty, kdy měla být budoucí smlouva uzavřena. Proto je také vhodné kromě lhůty pro zaslání povinné výzvy tak, jak je shora popsáno, dohodnout ve smlouvě i lhůtu pro uzavření řádné smlouvy, počínající běžet ode dne výzvy oprávněné strany.

Při změně okolností, z nichž strany vycházely při vzniku závazku ze smlouvy budoucí do té míry, že nelze rozumně požadovat na zavázané straně, aby smlouvu uzavřela, tak může závatek vyjímečně taktéž zaniknout.

Lze konstatovat, že vhodnějším řešením, než je uzavírání smlouvy o smlouvě budoucí, může v řadě případů být spíše uzavření např. již řádné KUPNÍ SMLOUVY S TZV. ODLOŽENOU ÚČINNOSTÍ do doby splnění dohodnutých či stanovených podmínek, např. do doby zajištění (či dokonce uhrazení) finančních prostředků na kupní cenu nemovitosti nebo do odstranění právních závad váznoucích na nemovitostech (např. exekuce apod.), kdy teprve poté nastoupí účinky smlouvy a možnost smlouvu nechat zavkladovat na příslušném katastrálním úřadě. Období mezi uzavřením smlouvy a nastoupením jejich účinků může pojistit např. advokátní kancelář, u které mohou být smlouvy po stanovenou dobu uloženy.

Smlouva o smlouvě budoucí kupní

Velice Vám děkujeme za Vaši práci, která nás zbavila jedné z velkých starostí. Chtěli bychom Vám a celému teamu velice poděkovat za práci, kterou odvádíte. Přejeme Vám hodně radosti z práce a co nejvice spokojených klientů.

Conkovi, Praha ... Právní služby /

Moc děkuji advokátní kanceláři. Vše proběhlo v pořádku bez jediného problému. Mohu jen doporučit.

Petr Srch, Praha /

Jsme velice spokojeni. Smlouvu jsme dostali skutečně během dvou dnů. Nedostatek, který byl způsoben tím, že jsme nedodali úplné údaje, byl vyřešen během dne. Navíc vše je doprovázeno podrobným vysvětlením a možností konzultací.

Čadkovi, Brno /

Jsem moc spokojená s prací této advokátní kanceláře velmi mi pomohli a chtěla bych jim touto cestou moc poděkovat.

Jitka Podaná, Středočeský kraj /

Hodnocení spokojenosti klientů naší AK na GOOGLE.CZ naleznete na tomto ODKAZU, v sekci Recenze

popř. klikněte na obrázek níže

Reference - zkušenosti klientů advokat-zlinsko.cz / , , ,

Na tuto kancelář jsme se obrátili poté, co nám darovací smlouvu na dům s věcným břemenem odmítl katastrální úřad. Sepsali jsme si ji podle vzoru a zbytečně jsme přišli o 1000 Kč poplatek. Chtěli jsme proto již raději smlouvu na míru od odborníků, u níž bude ručeno jak za vklad do katastru, tak i za bezproblémovost i po vkladu, tedy nejen za vzor jako takový. Smlouva nám byla dodána rychle, kvalitně, se vším vysvětlením, a co nás potěšilo, tak také za výbornou cenu.

Zdeněk Zejbrlík, okr. Liberec /

Maximální spokojenost s touto AK. Děkuji velmi pěkně za vaše služby a velmi ráda vás všem doporučuji.

M. Balogová, okr. Zlín /

Tato advokátní kancelář mi vyřizuje pohledávku. Jsem s ní velice spokojený. Doporučuji všem.

Jiří Glasa, Ostrava /

Vážený pane doktore, velice mne překvapilo jednání a rychlá odpověď na můj dotaz týkající se zhotovení kupní smlouvy a věci s tím související. Byl jsem překvapen, jak mi bylo vše bez nároku na finanční ocenění vysvětleno a ještě jsem byl upozorněn, na jaké věci si mám dát případně pozor. Také mne překvapila velmi mile cenová nabídka na zpracování převodní smlouvy. Děkuji Tímto celé Vaší kanceláři a, i když jsem z Kladenska, obrátím se na Vás.

Vladimír a Romana Chvapilovi, Kladensko /

Tuto advokátní kancelář jsem oslovila pro vyhotovení darovací smlouvy na nemovitost. Vypracování smlouvy a všech potřebných dokumentů bylo provedeno na profesionální úrovni, s velkou rychlostí a hlavně vše online. Zodpovězení dalších dotazů bylo provedeno s rychlostí a ochotou. AK velmi doporučuji.

Vladimíra Jeřábková, Praha /

Děkuji za rychlé a perfektní vyřízení smlouvy, včetně podrobných informací a velice rozumné ceny.

Ivan Čermák, Karlovarsko /

S touto kanceláří jsme byli maximálně spokojeni. Obrátili jsme se na ni poté, co nám smlouvu na převod nemovitosti odmítl katastrální úřad. Vyplnili jsme sami jeden z vzorů z internetu, avšak podobnou chybu bychom již neopakovali. Zbytečně jsme přišli o poplatek katastru, čas a následné starosti s tím spojené ani nepočítaje. Chtěli jsme proto již raději smlouvu na míru a s jistotou. Smlouvu jsme obdrželi online do druhého dne, včetně podrobného popisu postupu, vysvětlení a upozornění. Oceňujeme velmi také možnost konzultací u věcí, které nám nebyly zcela zřejmé. Komunikace byla perfektní. Co nás navíc mile překvapilo, tak to byla přívětivě nízká internetová cena za tuto službu.

Magda Procházková, Kolín ... Převody nemovitostí /

Byli jsme velmi spokojeni s prací této kanceláře po všech stránkách, pokud jde o převod nemovitosti online - rychlost, preciznost, nízká cena - můžeme jen a jen tyto služby doporučit.

Janštovi, Opava /

Se službami advokátní kanceláře jsme byli velmi spokojeni. Kupní smlouva na nemovitost byla dodána rychle, kvalitně a za dobrou cenu. Náš požadavek na menší doplnění smlouvy byl po tel. konzultaci zapracován do druhého dne. Zároveň nám byl poskynut právní výklad k požadovanému doplnění. Děkujeme a doporučujeme.

Kurkovi, Bílovec /